De dag begint met het gezamenlijk doornemen van de planning, daarbij hoort natuurlijk goede koffie. Samen blikken jullie terug naar gisteren en bekijken jullie wat er vandaag komt. Vervolgens start je met de eerste werkorder die je in jouw bak terugvindt. Deze klussen kunnen bestaan uit regulier onderhoud, storingen, afleverklaar maken of ‘aanrijders’ (lampen, motorlampjes, e.d.) en pechgevallen.
Vanmiddag komt er een IONIQ 5 met storing. Omdat dit een vrij nieuw model is bekijk je in het systeem alvast de eerder aangemaakte hotlines van Hyundai, wellicht dat dit je zo meteen gaat helpen. Er zijn vaste procedures en je hebt een prettige houvast in deze werkplaats, maar juist die onvoorziene klussen maken de werkweek altijd zo leuk. En kom je er niet uit? Dan neem je contact op met de importeur, of je gaat sparren met de meewerkend voorman en je andere collega’s.
Naast je is een collega bezig met verplaatsen van een accupakket, die onder de KONA electric geplaatst gaat worden. Jij helpt hem, want zo'n accuvervanging vereist teamwork! Tussendoor wandel je nog even bij de service manager langs, zodat je de datum van de nieuwe training vanuit de importeur in je agenda kunt noteren. Doorontwikkeling is bij Herwers namelijk heel goed mogelijk!
Je sluit de dag af met een proefrit in de IONIQ 5, om te controleren of de storing waar je mee bezig was vanmiddag daadwerkelijk is verholpen. Check! En oh ja, voordat je de deur achter je dichttrekt geef je je nog even op voor het teamuitje binnenkort.